Sunday, May 22, 2011

ayam kampung kacuk + ayam gajah

ayam kampung kacuk + ayam gajah


niat mula2 memang nak beli anak ayam, puyuh tu sebab ternampak dan kat kedai tu ade stok... jadi angkat je la... ayam yang dibeli adalah sebanyak 25 ekor.... 15 ekor ayam kampung kacukan dan 10 ekor ayam gajah.... nak beli banyak2 takut juga sebab sekarang da masuk musim hujan... anak2 ayam ni dicampur dalam satu brooder je...sumber haba tak dilupakan dan sekeliling ditutup rapat supaya anak2 ayam tak sejuk terkena angin... buat masa ni lampu terpasang 24 jam almaklumlah musim hujan dah tiba.... macam2 boleh berlaku.... :)

No comments:

Post a Comment

Post a Comment