Thursday, May 26, 2011

bile da pegang tukul & gergaji.....

peralatan bertukang.... ;)
bile da pegang peralatan bertukang ni... mesti ade je hasil kerja tangan yang dibuat yang direpair yang diupgrade..... tapi yang wajib ade gergaji n tukul tu penting... pinjam ayah punye....bile complete barang2 ni mule la nak upgrade pintu brooder...sebelum ni pintu die kat atas macam susah pulak... pastu kayu kayan pun ade...memang xbole nampak kayu kayan terbiar ni...potong sane potong sini paku sane paku sini... siap buat pintu depan.... senang sikit....da siap terus pindahkan puyuh yang da berumur 1 minggu lebih tu dalam ni....seronok dorang....luas sikit....

inilah hasilnye...
dengan peralatan itu jugaklah berjaya menghasilkan kesemua reban2 ni... hasil kerja tangan sendiri... xsangka jugak macam mane bole pandai bertukang ni... rasenye nak kate belajar secara formal tak jugak... mungkin mase kecik2 da selalu sangat tengok orang bertukang, pastu nampak ayah bertukang... tibe2 jadi pandai sendiri sebab nak bela ayam punye pasal kenela buat reban kan... mesti ramai yang xpercaya.... percayalah.... why not... da suke ade bakat n minat.... tp tangan still halus... xkasar langsung walaupun selalu pegang gergaji n tukul....hehehehehe...

hasil sendiri ;)

3 comments:

  1. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. macamana nak buat reban ni ekk baru nak berjinak bela ayam kampong

    ReplyDelete