Monday, May 23, 2011

ayam selasih a.k.a ayam antoo kak limah

nak dijadikan cerita, mase beli anak ayam n anak puyuh tu ternampakla ade ayam selasih sutera kaler putih.... pastu abang penjual cakap bela la ayam tu... die cakap harga die 1K... mak ai... mahalnye... memang cantik n unik ayam tu siap ade jambul lagi... dengan harganye tu memang tak terbeli la... entah macam mane Majalah 3 sabtu lepas pun ade cerita tentang ayam selasih sutera hitam berharga 2K... lagi mahal..ayam ni dikatakan untuk tujuan perubatan sebab daging die kaler hitam....

tu cerita tentang ayam selasih sutera, yang saye dapat ayam selasih putih...jenis yang biase je cume daging die kaler hitam juga.... belila sepasang....saje sesuka.... ayam selasih ni tak la semahal ayam selasih sutera...beli murah2 je...ayah n mak saye cakap dulu pun pernah bela tapi tak mahu bertelur... so harap2 yang ni nak la bertelur dan membiak....

yang depan tu jantan yang belakang betina


2 comments:

  1. tau x alamat penjual ayam selasih uh..??

    ReplyDelete
  2. kat market banting. hari2 ade.

    ReplyDelete